Poikkeustilan purkaminen Nakkilan seurakunnassa

KORONAVIRUKSEN VAIKUTUSTEN PURKAMINEN NAKKILAN SEURAKUNNAN TOIMINNASSA

-viruksen leviämistä ja olemassa olevaa tilannetta seurataan koko ajan

-tätä ohjeistusta noudatetaan, mikäli tilanne säilyy rauhallisena

-uusia ohjeistuksia annetaan tarvittaessa ja ohjeistusta päivitetään heti tarvittaessa ja viimeistään syyskuussa

KIRKKOHERRANVIRASTO

Kirkkoherranvirasto palvelee 1.7. alkaen normaalisti aukioloaikoina sekä puhelimitse (044-4866500) ja sähköpostitse nakkila.seurakunta@evl.fi

JUMALANPALVELUKSET

Jumalanpalvelukset jatkuvat normaalisti jumalanpalvelukseen osallistuvien turvavälejä noudattaen. Käsidesi sisääntulon yhteydessä pidetään näkyvillä toistaiseksi. Kolehti kerätään koreihin kirkosta pois lähtiessä 30.9. saakka. Ehtoollisen jako messussa suoritetaan poikkeusajan ohjeistusta noudattaen 30.9. saakka. Kirkon, kappelin, seurakuntakodin ja Risteyksen salin virsikirjat otetaan käyttöön 26.7. alkaen. Jumalanpalvelus kuultavissa myös internetin välityksellä, linkki löytyy kotisivujen www.nakkilanseurakunta.fi etusivulta.

KONFIRMAATIOMESSUT

Konfirmaatiomessut järjestetään erityismessuina vain rajatulle henkilömäärälle 5 ryhmässä. Ehtoollinen jaetaan vain konfirmoitaville.

KIRKON KAPPELI

Kirkon kappeli otetaan käyttöön 1.8. alkaen. Kappeliin saa sopia max 25 henkilömäärän tilaisuuksia.

MUISTOTILAISUUDET

Seurakuntakotia vuokrataan muistotilaisuuksiin. Papit ja kanttori osallistuvat muistotilaisuuksiin siten kuin siunausta varattaessa sovitaan omaisten kanssa.

DIAKONIA JA RUOKA-APU

Ruoka-avun antamista ja jakamista jatketaan. Samoin jatketaan normaalisti muuta avustustoimintaa ja diakoniavastaanottoa. Yhteydenotot diakoniatyöntekijä Jenni Tuomelle, puh. 044-4866517 tai jenni.tuomi@evl.fi.

KOKOAVA TOIMINTA

Kokoavaa toimintaa järjestetään normaalisti suunnitellulla tavalla. Ajantasainen tieto kotisivuilta ja seurakunnan facebook-sivuilta.

Seurakunnan tiedotuslehti julkaistaan suunnitellusti syyskauden alkaessa.

SYNTYMÄPÄIVÄKÄYNNIT

Syntymäpäiväkäynnit jatkuvat 1.7. alkaen normaaliin tapaan 80 v., 85 v. ja 90 v. sekä pyydettäessä yli 90 v. Lähikontakteja vältetään käynneillä toistaiseksi. Tarjoilu vastaanotetaan käynneillä turvavälejä – ja hygieniaa noudattaen.

KESKUSTELUAPU

Seurakunta tarjoaa aina keskusteluapua. Voit olla yhteydessä seurakunnan työntekijöihin.

Kirkkoherra Markku Järviö, markku.jarvio@evl.fi, puh. 044-4866511

Kappalainen Lasse Vappula, lasse.vappula@evl.fi, puh. 044-4866512

Lehtori Satu Salo, satu.salo@evl.fi, 044-4866513

Diakoniatyötekijä Jenni Tuomi, jenni.tuomi@evl.fi, puh. 044-4866517

Muiden työntekijöiden yhteystiedot löytyvät kotisivuilta tai kirkkoherranvirastosta kysymällä.

2020-07-23 13:01:00.0