Kolumbialainen tyttö Kuva: Meeri Koutaniemi

Lähetys- ja avustustyö

Lähetystyö

Lähetys tukee kaikilla toimillaan ja tempauksillaan vuoden mittaan oman seurakunnan lähettien toimintaa. Saamme heiltä terveisiä ja muistamme kortein ja paketein. Näin pidämme yhteyttä yllä aina n. 3 vuoden työjakson ajan. Sen jälkeen läheteillä on lomajakso, jonka aikana odottelemme heitä vierailulle Nakkilaan.

Miten mukaan?

Oletko tietoinen, että hyvä tapa tehdä lähetystyötä on kerätä postimerkit talteen kuorista? Ne leikataan leimoineen. Merkit voi palauttaa aina joulukuun alkuun mennessä kirkkoherranvirastoon tai suoraan suomen Lähetysseuraan, jossa ne menevät suureen postimerkkihuutokauppaan. Siellä postimerkit tuottavat suuren rahallisen tuen lähetystyölle sekä keräilijöille iloa.

Oletko vailla mukavaa tekemistä? Lähetyksellä on reilusti talkoolaisia. Aina mahtuu joukkoon uusia ja innokkaita ihmisiä. Tule mukavaan joukkoon tekemään yhdessä! Tehdään hyvää joukolla!

Ota yhteyttä lähetystyöstä vastaavaan pappiin Lasse Vappulaan, niin pääset mukaan, oletpa mies tai nainen.

TERVETULOA MUKAAN IDEOIMAAN JA TEKEMÄÄN!

Lähetyspiirit

Nakkilan seurakunnan alueella kokoontuu joka toinen viikko kaksi lähetyspiiriä.

Lähetyspiirit kokoontuvat Raamatun tekstien, virsien ja lähettien kuulumisten ym. teemojen äärelle keskustelemaan ja laulamaan. Samalla saatetaan suunnitella tulevia tempauksia. Yhdessäolo ja kuulumisten vaihtaminen on tärkeä osa kohtaamista ja toinen toisestaan huolehtimista. Toisinaan piirit saavat vieraaksi joko omia lähettejä tai vierailijoita heidän lomillaan.

Lähetyspiiri kokoontuu seurakuntakodin olohuoneessa joka toinen tiistai parittomina viikkoina klo 12.30 - 14.00. Lähetyspiirissä ollaan yhdessä, lauletaan ja hiljennytään sekä toimitaan monin tavoin lähetystyön tukemiseksi.

Käsityöpiiri kokoontuu seurakuntakodin olohuoneessa joka toinen maanantai parittomina viikkoina klo 13 - 15 yhdessä valmistamaan käsitöitä eri hyväntekeväisyystarkoituksiin ja myyjäisiin. Piirissä tehdään käsitöitä, keskustellaan, kahvitellaan ja hiljennytään Raamatun sanan ja virsien äärelle.

Tapahtumat

Erilaisia lähetystapahtumia ja tempauksia, juhlia, kahvituksia, lounaita, näyttelyitä ja myyjäisiä on ympäri vuoden. Kaikki toteutetaan vapaaehtoisten seurakuntalaisten palvellessa eri tavoin eri tilanteissa. Vapaaehtoisten joukkoon voit halutessasi liittyä sinäkin! Ota yhteyttä lähetyksestä vastaavaan pappiin.

Lähetyksen väki järjestää kirkkokahveja ja lähetystilaisuuksia. Lisäksi leivotaan sekä valmistellaan myyjäisiin myytävää joulun ja pääsiäisen alla.