Muut tapahtumat

Kouluun siunaaminen

Koulun aloitukseen liittyy monia jännittäviä, innostavia ja joskus vähän pelottaviakin tunteita. On aika ottaa askel ekaluokkalaisen maailmaan. Tässä muutoksessa seurakunta haluaa olla tukena. Jumalan antama siunaus kannattelee ja rohkaisee niin koulunsa aloittavaa kuin koko perhettä.

Koululaisten siunaamisen kirkkohetki on mukava perinne. Kirkossa lauletaan, kuullaan Raamatun sanaa ja rukoillaan. Sitten saa tulla alttarille siunattavaksi tai istua omalla paikalla, jos haluaa. Siunaamiseen voi osallistua myös vanhempi/vanhemmat.

Taivaallinen Isämme,
näet, että lapsemme
koulutien on alkamassa,
leikit työhön vaihtamassa.
Ole suojaamassa.
(VK 837)

Kouluun siunaamiseen kutsutaan kirjeitse kaikki kirkon kirjoissa olevat ko. vuonna kouluikään tulevat. Se järjestetään ennen koulujen alkua. Sinne ovat tervetulleita myös muu perhe, isovanhemmat, kummit ja muut tutut. Tilaisuuden jälkeen on vielä mahdollisuus tulla mehulle/kahville.

Kouluun siunaaminen on elokuussa 2024.