lapsia leikkimässä lattialla seurakunnan päiväkerhossas

Päiväkerhot

Mikä on päiväkerho?

- Lapsi on seurakunnalle aarre ja siunaus. Kasteeseen perustuen lapsella on oikeus olla aktiivinen seurakunnassaan ja tuntea osallisuutta kotiseurakunnassaan. Seurakunta haluaa tukea kodin kasvatustyötä.

- Päiväkerho on lasta varten. Toiminta on lapsilähtöistä ja aikuisjohtoista. Lapsen hyvinvointia ja turvallisuuden tunnetta vahvistaa tietoisuus ja kokemus siitä, että hän kelpaa sekä ihmisille että Jumalalle, joka rakastaa häntä. Jokainen tyttö ja poika on sellaisenaan Jumalan luoma ihme.

- Päiväkerhossa on hartaushetki, askartelua, luovaa toimintaa, eväshetki, ohjattua ja vapaata leikkiä, laulua ja satuhetki sekä teemajuhlia.

- Jokaisen kerhokerran ohjelma muodostuu esim. vuodenajan tai kirkkovuoden ajankohdan mukaan.

Miten kerhoon?

Kerhoihin voi ilmoittautua täyttämällä nettilomakkeen. Ilmoittautumislinkki löytyy näiltä sivuilta: Lapset ja perheet -> Ilmoittautuminen kerhoihin. Paperisen ilmoittautumislomakkeen voi hakea Risteyksen seurakuntatoimistosta, Kauppatie 2, 2. krs (ma ja ke klo 9-12) ja palauttaa sinne. Kaikki kerhot ovat maksuttomia.

Kerhokausi 2024 (syksy) - 2025 (kevät):

3-vuotiskerhoon vuonna 2021 syntyneet

4-vuotiskerhoon vuonna 2020 syntyneet

5-vuotiskerhoon vuonna 2019 syntyneet

Kerhoryhmät syksyllä 2023/keväällä 2024

Kerhopisteenä on Risteys, Kauppatie 2, 2. krs.

Maanantai
klo 10-11.30 Tuulan ja Niinan 3-vuotiskerho.

klo 13-15 Tuulan 4-5-vuotiskerho.

Kolmivuotiaiden kerho (2020 syntyneet) on kerran viikossa, 1,5 tuntia. Nelivuotiaiden kerho (2019 syntyneet) on kerran viikossa kaksi tuntia. Viisivuotiailla (2018 syntyneet) on kaksi kerhokertaa viikossa (2t ja 3t). Tällä kerhokaudella ei ole omaa 5-vuotiskerhoa vähäisen ilmoittautuneiden määrän vuoksi.

Päiväkerhon tapahtumia keväällä 2024

Perheiden askarteluilta torstaina 11.4. klo 18 Risteyksen kerhotilassa (Kauppatie 2, 2. krs).

Vapputohinat lapsiperheille maanantaina 29.4. klo 13-15.

Päivä- ja perhekerhojen kevätkirkko torstaina 23.5. klo 18.