MUUTOKSIA SEURAKUNNAN TOIMINNASSA

Valtioneuvosto, Kirkkohallitus ja tuomiokapituli ovat torstaina 12. maaliskuuta antaneet ohjeet koronavirusepidemian torjuntaan.  Kirkkohallitus ja tuomiokapituli ovat kehottaneet vakavasti harkitsemaan, pitääkö seurakunnan luopua kokoontumisista, jotka eivät ole pakollisia.

Nakkilan seurakunta haluaa omalta osaltaan hillitä viruksen leviämistä. Toiminnan peruuttaminen määräajaksi on perusteltua erityisesti siksi, että seurakunnan toimintaan osallistuu paljon ikäihmisiä, jotka ovat luokiteltu riskiryhmään.

Haluamme kantaa vastuumme tässä vaiheessa. Seurakunnan toiminnan ja tehtävien on oltava kaikille turvallisia.

Jumalanpalvelus Nakkilan kirkossa sunnuntaisin

Seurakunta turvaa perustehtävänsä pitämällä klo 10 sunnuntain jumalanpalvelukset sanajumalanpalveluksina. 29.3. klo 17 Tuomasmessu kappelissa myös ilman ehtoollisen viettoa.

Kirkollisista toimituksista hautaukset toimitetaan sovitusti.

Kaste- ja vihkiperheiden kanssa voidaan keskustella, siirretäänkö toimituksen ajankohtaa myöhemmäksi.

Säännöllinen viikkotoiminta, kuoroharjoitukset, leirit, retket, konsertit, tapahtumat ja muut kokoontumiset perutaan. Ajankohtainen tieto seurakunnan toiminnasta löytyy seurakunnan kotisivuilta www.nakkilanseurakunta.fi ja seurakunnan facebook -sivuilta.

Suuri osa seurakunnan työntekijöistä siirtyy etätöihin poikkeusajaksi. Seurakunnan työntekijät ovat tavoitettavissa puhelimitse ja sähköpostilla.

Samalla kun suojaudumme ja varaudumme, olemme ja toimimme kuitenkin koko ajan ihmisten tukena.

2020-03-13 10:21:29.0