Pääsiäisvaellus

ti 11.4. klo 18.00

Nakkilan kirkko

Hiljaisella viikolla järjestetään kirkossa ja sen ympäristössä elämyksellinen pääsiäisvaellus. Pääsiäisvaelluksella voi nähdä ja kokea Jeesuksen elämän viimeisen viikon tapahtumia kaikkien aistien välityksellä.

”Tien me sinne käymme”

Kirkkoon, sen pihapiiriin ja kappeliin rakennetaan Jerusalemin eri paikkoja ja niillä seurataan Jeesuksen kärsimyshistorian tapahtumia. ”Tien me sinne tiedämme. Tien me sinne käymme.” Nämä paastonajan laulun sanat johdattavat matkalla pääsiäisen tapahtumiin.

Oppaan johdolla vaelluksella lähdetään seurakuntakodilta, palmusunnuntain tapahtumista ja kuljetaan hiljaisen viikon tapahtumat pääsiäisen ylösnousemukseen asti. Matka kulkee kaivolta tyhjälle puutarhahaudalle. Matkalla voi kohdata mm. naisen kaivolla, opetuslapsi Johanneksen yläsalissa ehtoollisiltana, Pietarin hiilivalkealla, roomalaisen sotilaan Via Dolorosalla, Jeesuksen äidin Golgatalla ja Maria Magdaleenan tyhjällä haudalla. Pääsiäisvaellus kuljettaa ja pysäyttää läpi kärsimyshistorian tuskan hetkien kohti ylösnousemuksen iloa.

Yhden ryhmän pääsiäisvaellus kestää noin 40 min. Päiväesityksiin on kutsuttu lapsi- ja nuorisoryhmiä. Kaikenikäisille avoimet yleisöesitykset ovat hiljaisella viikolla maanantaista keskiviikkoon klo 18. Lähtö srk-kodilta.

• Jumalanpalvelukset ja uskonelämä Jumalanpalvelukset ja uskonelämä