Anne Sippola

Olen Anne Sippola, Keski-Porin seurakunnan jumalanpalveluselämän ja hallinnon kappalainen. Asun perheeni kanssa maatilalla Ulvilan Ravanin kylässä. Olen koko elämäni toiminut kirkossa, ensin seurakuntalaisena, sitten vapaaehtoisena ja työntekijänä - seurakuntaelämä on siis minulle hyvin läheistä lapsesta lähtien.

Työntekijänä seurakunnan kaikki työmuodot ovat minulle tuttuja: lapsista vanhuksiin, rippikouluista erityisnuorisotyöhön, diakoniaan ja sairaalapapin työhön. Lisäksi lähetystyö on lähellä sydäntäni, sillä vietin lähettinä perheeni kanssa kolme vuotta Tansaniassa. Olen myös psykoterapeutti ja työskennellyt perheiden tukena sekä lastenkodissa Ulvilassa että Meri-Porin seurakunnan lapsityönohjaajana. Papin työssä messuissa ja toimituksissa ihmisten kohtaaminen on minulle erityistä.

Olen toiminut kirkossa yli kymmenen vuotta esihenkilönä: varhaiskasvatuksessa Meri-Porissa ja Porin seurakuntayhtymän lapsityönjohtajana.  Diakoniajohtajana vastasin Salon seurakunnan diakoniatyöstä ollen 17 työntekijän esihenkilönä.

Minusta Nakkilan seurakunta saisi kirkkoherran, jolla on laaja kokemus sekä mielenkiinto ihmisiä ja heidän elämäntilanteitaan kohtaan.  Johtajana olen keskustelija, joka on kiinnostunut työn tavoitteista ja sen kehittämisestä, sekä työntekijöistä ja vapaaehtoisista, jotka työtä tekevät. Elämän haasteissa ja myrskyissä koen olevani rinnallakulkija ja haluan etsiä yhdessä parhaita ratkaisuja. Ajattelenkin niin, että kun ihminen tulee kohdatuksi yhteisössä omana itsenään, hän haluaa kuulua siihen. Uskon lämpimän ja arvostavan kohtaamisen tärkeyteen kaikessa seurakunnan työssä. Tästä meillä on Jeesuksen hyvä esimerkki - jokainen on Jumalalle arvokas!

Kuva kirkkoherraehdokas Anne Sippolasta