Nakkilan seurakuntatiedot 22.5.-2.6.2019

klo 18 Päiväkerhojen kevätkirkko kirkossa. Kerholaiset esiintyvät. 5v-kerholaiset siunataan. Mukana Tuula Vähä-Vahe, Satu Salo, Niina Koivisto ja Anna Tasala.

klo 12.30 Omaishoitajien ja kaikkien läheistään hoitavien sekä ystävätoiminnan yhteinen tapaaminen srk-keskuksen salissa. Mukana Jenni Tuomi ja Eliisa Mannila. Tervetuloa mukaan!

klo 17.30 Viikon virret! -tuokio kirkossa. Tervetuloa laulamaan tulevan jumalanpalveluksen virsiä! Tuokiossa tutustutaan lyhyesti virsien taustaan ja saadaan vinkkejä vapaampaan laulamiseen. Nautitaan yhdessä laulamisesta ikään ja laulutaitoon katsomatta! Mukana Anna Tasala.

klo 18 Pieni iltasoitto kirkossa. Hiljenny hetkeksi ehtookellojen aikaan, urkumusiikin soidessa.

klo 10 Messu kirkossa, Nakkilan-Ulvilan-Kullaan alueen Eläkeliiton kirkkopyhä. Liturgi ja saarnaaja: Lasse Vappula, kanttori: Pasi Nieminen, kolehti: Koulutuksen mahdollistamiseen ja tukemiseen kehitysmaissa Kirkon Ulkomaanavun kautta. Kirkkokahvit messun jälkeen srk-kodin salissa, järj. Eläkeliitto.

klo 9 Aamurukoushetki srk-kodin olohuoneella.

klo 14 EU-ruokajako srk-kodilla kaikille ruoka-apua tarvitseville!

klo 10 Alakoulujen kevätkirkko kirkossa. Mukana Niina Koivisto, Kai Korpi, Pasi Nieminen, Satu Salo ja Lasse Vappula.

klo 13.30 Sanan ja sävelen hartaus Hyppingillä, huom. päivä. Puhe: Satu Salo, musiikki: Anna Tasala.

klo 12 Torikirkko Nakkilan torilla, Suvivirren tilaisuus. Liturgi: Lasse Vappula, saarnaaja: Satu Salo, kanttori: Anna Tasala, avustamassa: Jenni Tuomi, Kai Korpi ja Pasi Nieminen, avustava pappi: Markku Järviö, kolehti: Kirkon Ulkomaanapu, Suvivirsi 2019. Hernekeittolounas tarjolla torikirkon jälkeen. Isoskoulutuksessa (ISKO2) olevat nuoret järjestävät kahvipisteen, josta saa ostaa kahvia ja kahvin kanssa tarjottavaa Yhteisvastuun hyväksi.

klo 10 Sanajumalanpalvelus kirkossa. Liturgi ja saarnaaja: Lasse Vappula, kanttori: Anna Tasala, kolehti: Raamatunkäännös- ja lukutaitotyölle vähemmistökansojen parissa, Wycliffe Raamatunkääntäjät ry.

klo 15 Hyvän Paimenen matkassa Sirpa Mäkisen kotona, Järvikyläntie 331. Naisille suunnattu neljän kerran kokonaisuus (16.6.). Kahvitarjoilu, hoitavaa Sanaa ja mahdollisuus rukouspalveluun sekä eläinten (lampaat, hevoset ja kanat) kohtaamiseen. Mukana Satu Salo.

klo 18 Runon ja laulun ilta Hormiston kylätalolla (entinen Hormiston Rukoushuone). Kolehti lähetystyölle Minna Aron työn tukemiseen Kylväjän kautta. Seurakunnasta mukana Lasse Vappula, Anna Tasala ja Pasi Nieminen.

VARHAISNUORET

Kesän varhaisnuoristyön leireillä seikkaillaan tänä vuonna Selviytyjät -teemalla. Hurjien seikkailujen vastapainoksi seikkailijat oppivat tuntemaan Raamatun selviytyjiä sekä hiljentyvät hartauksissa. Ohjaajina toimivat varhaisnuorisotyönohjaaja Niina Koivisto ja kesäkanttori Pasi Nieminen sekä isoset. Leireille ilmoittautuminen alkaa to 16.5. klo 10 alkaen niina.koivisto@evl.fi tai p. 044 4866 521/Niina. Ilmoittautuessasi kerro leiriläisen nimi, osoite sekä ruoka-aineallergiat ja huoltajan puhelinnumero.

Lastenleiri 18.-19.6., 2010-2012 syntyneille, hinta 30€.

Varhaisnuortenleiri 9.-11.7., 2006-2009 syntyneille, hinta 50€.

TOUR de HENRIK -polkupyörävaellus 25.-27.6.

Tour de Henrik on polkupyöräpyhiinvaellus Kokemäeltä Turkuun. Matkaa kertyy noin 147 kilometriä. Vaeltajat ovat olleet 8-17-vuotiaita ja heitä ohjaamassa seurakunnan nuorisotyönohjaajia sekä vaeltajien vanhempia. Yöpymispaikkoina toimivat seurakuntatalojen ja koulujen lattiat. Vaelluksen päätteeksi pulahdamme uimaan kylpylä Caribian aaltoihin. Turusta kotiin vaeltajat kuljetetaan linja-autolla. Polkupyörävaelluksen hinta on 60€. Ilmoittautumiset toukokuun loppuun mennessä Niinalle: niina.koivisto@evl.fi tai p. 044 4866 521.

Lisätietoja leireistä ja retkestä: https://www.nakkilanseurakunta.fi/tule-mukaan/lapsille-ja-lapsiperheille/varhaisnuoret/leirit

To 23.5. klo 18 Nuortenilta srk-keskuksen Vernerissä.

HAUTAKIVIEN OIKAISUPÄIVÄ

Keskiviikkona 5.6.2019 klo 8-14 Nakkilan hautausmaalla. Omaisia kehotetaan oikaisemaan kallistuneet hautakivet. Seurakunnan työntekijät ovat paikalla antamassa apua ja opastusta. Seurakunnalta saa työkalut, hiekan, mullan ja nurmikonsiemenet. Normaalikokoisten, tavallisten kivien oikaisuja voi tilata suntiolta p. 044 4866 531. Isokokoisten, kynttiläaukollisten tai reiällisellä pohjakivellä varustettujen hautakivien oikaisut pyydämme omaisia teettämään kiviliikkeillä. Srk-kodilla kahvia ja karjalanpiirakkaa tarjolla klo 9-14 sekä keittolounas klo 11-12. Tervetuloa!

Osmo Sakari Wetterstrand 69 v., Ruskon seurakunnasta.

2019-05-20 07:00:00.0