Yleistä

Seurakunta on usein läsnä ihmisten juhlissa ja elämän taitekohdissa. Kyse voi olla iloisesta kastejuhlasta tai surujuhlasta, jolloin ollaan saattamassa läheistä haudan lepoon. Kirkollisten toimitusten kautta seurakunta on mukana ihmisen elämän iloissa ja suruissa. Niiden kautta seurakunta kohtaa valtaosan seurakuntalaisiaan. Toimitukset ovat useimmille seurakuntalaisille tärkein syy kuulua kirkkoon.

Kirkko palvelee seurakuntalaisiaan näissä elämän taitekohdissa evankeliumilla ja rukouksella sekä välittämällä niissä Jumalan siunauksen. Toimitukset ovat osa seurakunnan jumalanpalveluselämää. Yleisimmät kirkolliset toimitukset ovat: kaste, konfirmaatio, avioliittoon vihkiminen ja hautaan siunaaminen.

Kun kirkollinen toimitus tulee ajankohtaiseksi tai tarvitset lisätietoja, ota yhteys seurakuntaan. Kaikista kirkollisista toimituksista voi sopia Nakkilan seurakunnan kirkkoherranvirastossa Kauppatie 2, 29250 Nakkila, puh 044 4866 500, nakkila.seurakunta@evl.fi.